TÍPUSOK ÖSSZEGZÉSE

AIXAM

       

A régebbi típusok közül az AIXAM a legstrapabíróbb konstrukció, alumínium alvázas, a motortartó keret van vasból. Mc-Pherson futómű-rendszer. Karosszériája vékonyabb ABS műanyag, de elég masszív és nem zörög. 

A kanyarokban nagyon stabil, jó az útfekvése és az úttartása, motorja 400 cm3-is japán Kubota. Elöl tárcsa, hátul dobfékes. A 2001-tőli modellek már hangszigeteltek.

Az üléshelyzet alacsonyabb, ez kevésbé kényelmes megoldás. Az újabb típusok magasabb építésűek, már magasabbra helyezett üléseik vannak. További információk: AIXAM 400 - AIXAM 500.4  - AIXAM 500.4 MINIVAN & PICKUP - AIXAM 500  

 

MICROCAR

                   

A MICROCAR VIRGO is jó választás, karosszériája masszív, vastag, nem zörög, műgyantával erősített. Rendesen van hangszigetelve, a régebbi típusok között talán a legcsendesebb mopedautó. 

Hátránya, hogy szinte nincs is alváza, egy csővázas technológiára épül, mint a robogók, a hátsó futómű - rendszer  és a motortartó segédváz hajlamos rozsdásodásra, kevésbé masszív, de javítható. 

Előnye, hogy magas felépítésű, magasra helyezett üléshelyzettel, nagyon jó kilátással, az egyik legkomfortosabb kisautó a régi típusok közül, az érzet, nagyon autós, tágas az utastere. Motorja olasz Lombardini, 505 cm3-is. További információ: MICROCAR VIRGO

A MICROCAR MC1 egy modern konstrukció, futurisztikus beltérrel, digitális kijelzőkkel. Alumínium utaskabin, karosszériája nagyon masszív, kemény, nem zörög, merevített. Tágas beltere van, magas üléshelyzettel jó kilátással. Alumínium alvázas, elöl-hátul tárcsafékes mopedautó. Futóműve is erős  Mc-Pherson rendszerre épül. További információ: MICROCAR MC1-MC2

 

JDM

           

A JDM magas építésű, 14 "-os kerekekkel, melyeket könnyebb itthon beszerezni, terepre alkalmas mopedautó. Dombos, hegyi utakra a legjobb. Motorja japán Yanmar motor. Karosszériája vastag, erős, merevített, nem repedezik olyan könnyen. 

Futóműve gyenge, az alváz is hajlamos rozsdásodásra, de javítható, ellentétben a Chatenettel. Az újabb típusokon már horganyzott zártszelvénnyel készül az alváz, tehát a gyár próbálta kiküszöbölni a problémát. Magas üléshelyzet, jó a kilátás, az üléseinek nincsen oldaltartása, a kanyarokban kicsit imbolyog a magas felépítése miatt. További információ: JDM TITANE  

 

CHATENET

       

A CHATENET-ek formája a legtetszetősebb, karosszériájuk is masszív, nem zörgős, poliészter. Az ülések szintén alacsonyabbra vannak helyezve /Media, Stella/. Motorja olasz Lombardini, 505 cm3-is.

Nagy hátrányuk, hogy a padlólemezük, alvázuk nagyon rohadós, amit lehetetlen javítani /ellentétben a JDM-mel/, mert a karosszéria rá van ragasztva az alvázra. A Stellánál még megoldható lehet a javítás, de a Mediánál nem. Felszereltségileg nem térnek el a többitől. További információ: CHATENET STELLA -CHATENET MEDIA 

 

LIGIER

         

A LIGIER AMBRA, NOVA alváza alumínium, bár az alumínium váz hajlamos eltörni rossz utakon, nem bírja a földutakat és a gödröket. A motortartó keret is alumínium. Magas üléshelyzet, jó kilátás, az Ambrában még nem állítható az ülés háttámlája, de a Novában már igen. A Ligier Nova karosszéria-elemei merevítettek, kevésbé zörgős. Az Ambra karosszériája vékony akril, könnyen reped.

Magas építésűek, a Nova gyárilag hangszigetelt, elöl-hátul tárcsafékes. Motorja valamivel halkabb, mint a Kubota, de jobban rázza a karosszériát. Tágas a beltere, a fejtér is bőséges, állítható ülésekkel, fejtámlákkal. További információ: LIGIER AMBRA - LIGIER NOVA

 

BELLIER

           

A BELLIER ATOLL acél alvázas, mely vastagfalú zártszelvényből van, magasabb építésű mopedautó, elég szűk utastérrel. Motorja olasz Lombardini, 505 cm3. A karosszéria üvegszálas műgyantával erősített, nem zörög, elég masszív, a padló is. Jó a hangszigetelése, elég csendes. 

Az eddig ismertetett mopedautók mind francia gyártmányúak, ez is. Ülése elég puha, nincs oldaltartása, rengeteg kopogó műanyag van az utastérben, a műszerfal anyaga is elég vékony. Egyedülálló megoldásaival kitűnik a többi közül, mely más mopedautóban nem található meg. Ülése elég alacsonyan van, kevésbé komfortos. További információ: BELLIER ATOLL

 

ERAD

    

Az ERAD SPACIA egyszerű felépítésű mopedautó, ajánlott azoknak, akik könnyen szeretnének szerelni és nem fontos a magas és modern felszereltség. Az Eradnak vas zártszelvény az alváza, ha nem kezdett el rozsdásodni, le lehet kezelni, festeni. A padlólemez rétegelt lemezből van, mely nem rozsdásodik.

Jellemzője a popszegecselés, a karosszériája akril, könnyebben repedhet. Átlátható, egyszerű, könnyen hozzáférhető rajta minden. Motorja olasz Lombardini, 505 cm3. Francia gyártmány. További információ: ERAD SPACIA 

 

TASSO

        

A TASSO BINGO szintén egy egyszerűbb mopedautó, ajánlott annak, akinek nem fontos a magas felszereltség és a kidolgozott megoldások.

A Tasso karosszériája üvegszálerősítéses, műanyag, nem hajlamos különösebben a repedésre, inkább hajlékony. A futómű zártszelvény, ötvözött acél, rugalmasabb anyagból, mint a vázszerkezet. 

Egyszerű, de érdekes vonalvezetése van, olasz gyártmány, motorja is olasz 505 cm3-is Lombardini. Előnye, hogy nagy ülései vannak, az utastér nagyon tágas, bőséges fejtérrel, nagy csomagtartóval, magasabb építéssel és sok tárolórekesszel. Könnyen átlátható és könnyen szerelhető. További információ: TASSO BINGO 

 

GRECAV

     

A GRECAV EKE masszív alumínium karosszériájával tűnik ki a többi közül. Elöl tárcsa, hátul dobfékes, olasz gyártmány, olasz Lombardini 505 cm3-is motorral. Konnektorból működtethető motor előmelegítő, napfénytető, szemüvegtartó. Jó összeszerelés, minőségi alkatrészek, rozsdamentes kipufogó stb. További infomráicó: GRECAV EKE

A GRECAV AMICA LUNA régebbi generációs Grecav, / 1996-97 / Farmotoros, 50 köbcentis benzines motorral szerelve, fűtéssel. Egyszerű kidolgozású, üvegszál karosszériás. További információ: GRECAV AMICA - 3 és 4 kerekű! További információ: GRECAV AMICA LUNA

 

CASALÍNI 

   

A CASALÍNI SULKY YDEA egy magas építésű mopedautó. Vas alvázas, karosszériája sem zörög, masszív, műgyantával erősített. Erőssége a fürge Mitsubishi motor. Jó az úttartása és az útfekvése.

Kisméretű, de magas, a beltere is tágas, bőséges fejtérrel, magas üléshelyzettel, jó kilátással. Olasz gyártmányú, a 4 kerekű Sulky-ik utódja, elég ritkán fordul meg a külföldi használtautó piacokon is.